Eerste reisverslag Bioparc Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ricardo Bartolomeo - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag Bioparc Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Ricardo Bartolomeo - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag Bioparc Valencia

Door: Ricardo di Bartolomeo

Blijf op de hoogte en volg Ricardo

28 Februari 2016 | Spanje, Valencia

Hey allemaal,

De eerste paar weken heb ik geen verslagen kunnen maken, omdat de link om een account aan te maken op www.waarbenjij.nu niet werkte.

Blijkbaar is dit nu verholpen en is hierbij mijn eerste reisverslag.

De eerste vier weken zijn voorbij gevlogen, ik heb deze eerste weken ingedeeld gestaan op de afdeling herbivoren. Deze afdeling is weer te verdelen in de volgende groepen:
-Olifanten (voor zichzelf sprekend)
-Wet savanne (Giraffes, gazelles, waterbokken, impalas, blesbok e.d.)
-Dry savanne (kroonkraanvogels, neushoorns, zebras, struisvogels e.d.)

Voor het grootste gedeelte heb ik op de wet savanne gewerkt.

Als eerste krijgen alle dieren hun ontbijt.
Iedere dag worden alle buitenverblijven extreem goed schoongemaakt, daarom ziet het er altijd uit alsof het park nieuw is.
Wanneer dat gebeurd is, gaan de dieren naar buiten. Als eerste de dieren op de dry savanne, dan de wet savanne en als laatste de olifanten.

Als dit gebeurd is, hebben we een half uur pauze.
Na de pauze worden de stallen/binnenverblijven van de dieren schoongemaakt. Welke groep dat is, ligt aan de dag. Elke groep heeft weer zijn eigen dagen.
Om half 1 is het tijd voor mikimiki (middag eten). Dit doe je meestal samen met een van de verzorgers, en ga je alle groepen af.
Vervolgens gaan we nog tot 2 uur door met schoonmaken en dan zit de dag er alweer op.

Afgelopen woensdag heb ik gevraagd of ik een hele dag mee mocht draaien om eens te zien hoe dat helemaal in zijn werk gaat.
Normaal werk ik dus van 7 uur 's morgens tot 2 uur 's middags. Nu was het van 7 uur 's morgens tot ongeveer half 8 's avonds.
Na 2 uur wordt er nog altijd doorgegaan met schoonmaken en rond een uur of half 4 wordt een overleg gedaan met alle dierenverzorgers, over hoe alles die dag is gegaan en wat er precies gedaan is en wat er nog gedaan moet worden. Na dit overleg worden de mensen die tot 3 uur hebben gewerkt afgelost en worden de dieren allemaal naar binnen gehaald, gevoerd en nagekeken. Dit duurt dan ongeveer tot half 8.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste dag gemaakt op de afdeling carnivoren. Hier zal ik ongeveer de komende drie weken blijven om vervolgens naar de primaten te gaan.

Gisteren avond (27-02-2016) is tevens Las Fallas (een groot festival) van start gegaan, dit gebeurt met een (knal)vuurwerkt show die Mascela heet. Hierbij gaat het overduidelijk om het knalvuurwerk en niet om het siervuurwerk. Dus vanaf gisteren tot en met 19 maart is het door heel Valencia feest. De grootste feesten zijn tussen 15 en 19 maart.

Dit was het wel zo'n beetje voor dit verslag. Vanaf nu zet ik elke week een verslagje online. Welke dag dit is zal verschillen.

Groetjes uit Valancia!

  • 29 Februari 2016 - 08:14

    Jaimy:

    Hoi Ricardo,

    Wat klinkt dat allemaal gaaf! Heel erg tof hoor. Goed dat je soms hele dag meekijkt, gave ervaringen lijkt me.

    Als dierenpark liefhebber heb je mijn interesse nu wel gewekt hoor, daar moet ik ook nog maar eens gaan kijken!

    Veel plezier nog en een leerzame tijd gewenst!!

    Groetjes,

    Jaimy

  • 01 Maart 2016 - 11:46

    M.Bos:

    Hallo Ricardo,

    Goed dat het gelukt is om toch op deze site te kunnen werken.
    Het is zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Het is heel divers, dat is natuurlijk super.

    Hartelijke groetjes,

    Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ricardo

Reizen en stages

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 2119

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 22 April 2016

Stage Bioparc te Valencia

Landen bezocht: